Co se u nás údálo během podzimu 2023? Co nového pro vás chystáme a co jsme pro vás napsali a natočili? Jaké jsou novinky a zajímavosti ve světě personalistů a manažerů? O tom se dočtete právě v tomto přehledu speciálně upraveném pro naše VIP klienty.
Konference Performia 2024: Už známe ústřední témata a termín
V květnu 2023 se odehrála nejpočetnější konference Performia v historii. A v roce 2024 to hodláme překonat. Proč? Protože budeme zároveň slavit 20 let české Performie. Další konference ponese podtitul "Vybudujte vítěžný tým", bude se konat 22. a 23. května v Praze a těšit se můžete na tato dvě ústřední témata:
1. JAK BÝT LÁKADLEM PRO KVALITNÍ KANDIDÁTY
2. JAK DLOUHODOBĚ UDRŽET ENERGICKÝ A MOTIVOVANÝ TÝM
Proběhl webinář o firemní kultuře. Pusťte si jej ze záznamu
Spolu se společností Welcome to the Jungle jsme ve čtvrtek 23. listopadu odvysílali skvělý webinář na téma "FIREMNÍ KULTURA: Klíč k úspěšnému byznysu".
Živě sledovalo Hanku Slačálkovou a Honzu Klusoně 350 lidí, záznam už vidělo přes 250 lidí. Chcete se k nim přidat?
Co se děje ve světě Performerů?
ZASE JE NÁS VÍC
Mezi naše stálice jsme přivítali dvě nové firmy:
- Řešíme bydlení s.r.o.
- Advokátní kancelář Brož, Sedlatý s. r. o.
POTKALI JSME SE
V úterý 17. října se na Zámku Třešť odehrála první velké networkingové setkání VIP klientů Performie. Sešlo se nás přes 70 a bylo to setkání plné inspirace, prostoru pro sdílení a osobní komunikaci.
Co bylo na setkání skvělé?
- Vidět tolik našich skvělých klientů pohromadě, jak si sdílejí nápady, inspiraci i těžkosti, kterým čelí.
- Možnost vyzkoušet si s Gabrielou Mrkvicovou příjemný a efektivní networking.
- Simona Vacková z CZECH PROMOTION, která nám ukázala, jak sdílet hodnoty firmy dovnitř týmu.
- Veronika Smejkalová z doučovacích center BASIC, která nám řekla, jak vzdělávání lidí ve firmě ovlivňuje její výsledky.
- Ondřej Svoboda ze Simple Lift, který nám řekl, proč je klíčové nedělat kompromisy, stále tvořit a vše posouvat kupředu.
Už se těšíme na příští ročník.
Vzdělávali jsme se s Hankou
V srpnu jsme pro vás pořádali webinář na téma "Úspěšná inzerce v praxi", který si připravila Hanka Slačálková. Podívali jsme se třeba na to, jak to udělat, aby inzerce fungovala, co dělat, když je málo kandidátů, nebo na to, jak Hanka v uplynulém období obsadila několik velmi různých pozic.
Sešli jsme se na Moravě, dokonce dvakrát
V listopadu jsme se navíc potkali na tradičním brunchi. Pozvala nás k sobě Gabriela Ciklová ze společnosti DITON s.r.o., se kterou jsme se podívali na téma "Jak interní komunikace ovlivňuje PR firmy".
Ve společnosti ZLKL s. r. o. nás provedla Martina Brázdilová a podívali jsme se na to, jak mít dostatek kandidátů i v oblasti, kde je hodně výrobních firem.
CO SE CHYSTÁ?
Ve středu 13. prosince proběhne další webinář pro VIP klienty, tentokrát na téma "Krok za krokem výběrovým řízením" s Hankou Slačálkovou. Prozradíme vám, jak to děláme my v Preformii.
Nezapomeňte se na webinář přihlásit.
V lednu se pak můžete těšit na další webinář na téma "Interní audit v praxi a jeho efekty - příklady z praxe". Bližší informace se k vám určitě dostanou.
Známe další termíny brunchů
Rezervovat v kalendáři si můžete už tři termíny:
- 14. února 2024 ve firmě Window holding a.s. (OKNA VEKRA) - Husinec
- 15. února 2024 ve firmě Tiyo a.s. - Hořice
- 18. dubna 2024 ve firmě VITAR, s. r.o. - Zlín
A ještě jedna novinka
Chystáme pro vás něco, co podpoří rychlou komunikaci mezi vámi, rychlou informovanost o Performia brunchích a webinářích pro VIP, přihlašování na akce a další věci. Máte se na co těšit.
Co hýbe světem personalistů a managementu?
Pravidelně pro vás zkoumáme hluboké vody internetu, aychom vám mohli přetlumočit, jaká témata jsou ve světě personalistiky a managementu právě aktuální. Přinášíme vám tedy nově ty nejzajímavější aktuality.
Proč dobré peníze neznamenají spokojené zaměstnance?
Server Forum 24 píše o stávce dělníků automobilky Škoda. Podle všeho jsou dělníci v automobilce dobře placení a mají hromadu dalších benefitů. Pět týdnů dovolené, výhodný pronájem auta, bezúročná půjčka, bonusy pro stálé zaměstnance, třináctý plat a tak dále. Proč tedy nejsou spokojeni a nechodí poslušně do práce? Odpověď bohužel autor zmíněného článku nepřináší, ale my asi tušíme, odkud nespokojenost může pramenit.
Náš tip: V první řadě bychom doporučili se o důvod nespokojenosti zajímat. Zaměstnavatelé mají stále až příliš často pocit, že lidem dají vysokou mzdu a hromadu benefitů a budou mít vystaráno, protože zaměstnanci se budou mít jako v bavlnce. Příčinou nespokojenosti zaměstnanců ale mohou být zdánlivé banality, které brání ve výkonu práce, jako je nezodpovědný kolega, nedostatečně velká šatna, pomalý pás, neefektivní uspořádání organizace a podobně. Nevíte, jak na dotazník spokojenosti? Inspirujte se u nás.
Lidé neopouštějí firmy, ale manažery
Anglická verze Forbesu píše o tom, že lidi odcházejí kvůli svým manažerům (což pro nás tedy není žádná velká novinka). Počet práceschopných lidí na trhu práce dle autora článku klesá, ale potřeba, aby se zaměstnanci angažovali a neustále vzdělávali, vzrostla. Podle Forbesu se svět práce mění a dobrým šéfům a jejich dovednostem se věnuje stále menší pozornost. Autor článku si mimo jiné klade otázku, jestli do tréninku leadershipu investovat.
Asi vás nepřekvapí, že za nás je to rozhodné "ano". Protože tady musíme souhlasit s Billem Shaningerem, odborníkem, který říká, že dobří lídři pomáhají lidem ve svých týmech vidět svůj potenciál a smysl své práce (existence). Správný lídr má podle Shaningera vidět vizi, vědět, jak ji předat jednotlivcům, i jak stmelit tým. Celý článek v angličtině najdete tady.
Náš tip: K vlastnostem dobrého lídra neodmyslitelně patří schopnost rozumět lidem, které vede. I proto tu máme seminář Jak vytvořit a udržet skvělý tým, který často přednášíme na míru pro vedoucí pracovníky našich klientů.
Je produktivita dovednost, nebo vrozený talent?
Zahraniční server Harvard Business Review se zabývá tím, co pro lidi znamená být produktivní a jak je to ve skutečnosti. Existuje spousta manažerských knih, které radí, že pokud chcete vše stihnout, měli byste vstávat kolem čtvrté hodiny ranní. Autoři článku zmiňují průzkum společnosti Aflac, podle jehož výsledků téměř 59 % zaměstnanců pociťuje vyhoření, a ptají se, co bychom měli dělat, abychom vyřešili klesající pohodu, ale udrželi produktivitu. Řešením se dle nich zdají být přestávky na pracovišti. Co si o tom myslíte vy? Je to správné řešení? Článek v angličtině si můžete přečíst zde.
Náš tip: I ze zmíněného článku vystupuje, že produktivita se spokojeností může nějak souviset. Důležité je ale vědět, že ne všichni mají stejnou schopnost dosahovat výsledků a že ti nejšikovnější tu pohodu a štěstí v práci nevidí v počtu přestávek, ale ve smyslu práce samotné. Víte s jistotou, koho máte ve svém týmu? A znáte potenciál svých lidí? Možná vás bude zajímat článek o různých typech lidí v týmu nebo U-test osobnostního potenciálu.
Chcete být stále v obraze a vědět, co pro vás chystáme nového?
Sledujte nás na sociálních sítích:
Jaké akce pro vás chystáme na prosinec a začátek roku 2024?
ONLINE: Personální strategie
Chcete zjistit, jak nejlépe připravit personální strategii, kterou budete moci prezentovat i opravdu zrealizovat za jakýchkoli okolností?
Interní PR a firemní kultura
Ptáte se, jak předejít tzv. syndromu vyhoření u stávajících lidí a nepřicházet o ty šikovné? Pak tam nesmíte chybět.
Komunikační soustředění
Děsí vás dlouhé neefektivní pohovory, po nichž jste spíše zmatení, než rozhodnutí o výsledku? Pak je toto pro vás.
Co jsme pro vás napsali a natočili?
Kromě časopisu na téma Interní komunikace jsme vydali několik článků na našem blogu a v médiích:
- MARKÉTA SOUHRADOVÁ: I když jsme korporát, daří se nám neztrácet lidský přístup
-
JANA JIŘINCOVÁ: Interní komunikace pomájhá, aby lidé ve firmě šli stejným směrem
-
Kvalita interní komunikace ovlivňuje váš celkový úspěch, shodují se tři různé skupiny
-
BUSINESSINFO.CZ - Whistleblowing: Malé firmy čekají nové povinnosti, velká očekávání nemají
A samozřejmě jsme v poslední době vydali další díly podcastu O lidech. Tři z nich dokonce s hostem:
- Když si soukromí bereme do práce a práci domů
- Mladá generace - Je to s ní opravdu tak marné?
- HANA SLAČÁLKOVÁ: Jak ztratit kandidáta v pěti krocích
- EVA ČEJKOVÁ: Úspěšný podnikatel musí být blázen s talentem na lidi
- Musí mít šéf rád lidi?
- Výkonný ale na zabití
- MARTA MACHOVSKÁ: Zodpovědnost člověka začíná výchovou
Už jste viděli video z brunchů?
Pokud chodíte pravidelně na brunche, nejspíš víte, jak to probíhá. Pokud ale nechodíte nebo potřebujte někomu ukázat, o co jde, máme pro vás nové video.
Chcete s námi být stále v kontaktu, aby vám nic neuniklo?
Ujistěte se, že vám chodí naše tipy a triky a víte o našem podcastu.
Další články
Co se děje v Performii VIP 9-2024
Co se v Performii událo v létě roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí speciálně upraveném pro VIP klienty Performia.
celý článekCo se děje v Performii VIP 6-2024
Co se v Performii událo na jaře roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto nabitém shrnutí speciálně upraveném pro VIP klienty Performia.
celý článekCo se děje v Performii VIP 3-2024
Co se v Performii událo na začátku roku 2024? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí speciálně upraveném pro naše VIP klienty.
celý článekCo se děje v Performii VIP 5-2023
Co se v Performii událo na jaře roku 2023? A co aktuálně hýbe světem managementu a personalistů? To se dozvíte v tomto shrnutí pro TOP klienty Performia.
celý článek