Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery

V poslední době se setkávám u svých klientů s touto situací: Máme nedostatek kandidátů téměř na všech pozicích. Nevíme, kde už hledat, tak vyšleme našeho personalistu (nebo člověka, který částečně zastává tento post) na školení, aby zlepšil své dovednosti a přivedl do firmy nové lidi.


Na tomto postoji samozřejmě není nic špatného. Je dobré dělat změny a jiné kroky, pokud staré metody již nefungují. Na co však následně narážíme, je to, že ne na všech vedoucích postech jsou kompetentní pracovníci, kteří se svým podřízeným náležitě věnují a neustále je posouvají kupředu. Možná jste i zažili situaci, kdy jste povýšili nejlepšího obchodníka do role šéfa, ale pod jeho rukama se začal tým „bortit“. Ne každý odborník a profesionál může být šéfem. Každý člověk je jedinečný jako otisk prstu, a nemůžeme se všichni hodit na jakoukoliv pozici.

Pokud máte na vedoucích pozicích nekompetentní pracovníky, ohrožujete celou firmu. Protože jsou to hlavně a právě vedoucí, kteří ovlivňují to, zda ve vašem týmu zůstanou již přijatí pracovníci, budou spokojeni a díky tomu budou šířit dobré jméno vaší firmy, které vám následně přivede nové a stejně naladěné pracovníky.

Performia- ruce

Vše na bedra personalistů?

V současné době se veškerá zodpovědnost za nábor klade na bedra personalistů, ale ten kdo skutečně ovlivňuje náladu v týmu, je právě manažer. Personalista může odvést skvělou práci a v této nelehké době najít skutečně výkonného pracovníka. Ale k čemu to je, když následně tento pracovník odchází ve zkušební době, protože se mu vedoucí dostatečně nevěnuje a v týmu vládně špatná atmosféra? Krásně tuto situaci vystihuje citát J. Ridderstralea: „Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery.“

Jaké jsou tedy základní předpoklady úspěšného vedoucího pracovníka?

  • Je to výkonný člověk, který věnuje veškerou svou pozornost dokončování věcí. Ví velmi dobře, co je výsledkem jeho práce a co je výsledkem práce jeho podřízených. Díky tomu je může směrovat k dosažení hodnotných výsledků.
  • Je to „srdcař“, kterému daná práce musí dávat smysl a bavit ho. Také je ztotožněn s firmou a s tím, co vaše společnost pro klienty dělá. Rozhodně pro něj na prvním místě nejsou peníze a dalšího osobní výhody (např. auto k soukromému užívání), jakmile totiž přijmete na pozici vedoucího takového člověka, bude snižovat motivaci stávajících zaměstnanců, kteří přestávají pracovat a po nějaké době odchází.
  • Dokáže od svých lidí zajistit úplně vykonanou práci. Rozhodně se nespokojí s částečně splněným úkolem a nedokončenou práci od svých podřízených nepřijímá. Tím ukazuje standard společnosti a to, co se od lidí očekává. Udržuje tak vysokou morálku svého týmu.
  • Přistupuje k lidem individuálně a nemá tendence ostatní posuzovat ze svého hlediska. Ví, že kolik je na světě lidí, tolik existuje řešení jednoho problému. Nemá v hlavě, že jen to jeho řešení je to správné řešení a respektuje názory druhých lidí. Tím zvyšuje kreativnost a schopnost svých podřízených nacházet řešení.
  • Určuje svým podřízeným pouze cíle a dává jim prostor, aby k němu došli sami svou cestou. Tím zvyšuje jejich zodpovědnost a samostatnost za svěřené oblasti.
Performia- vetsina lidi neopousti společnosti, ale manažery

Přeji šťastnou ruku při budování vašich týmů!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete si vybudovat skvělý tým ve vaší firmě ?
 

Přijďte se zorientovat v oblasti náboru a hodnocení zaměstnanců na našem klíčovém
semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

TOMÁŠ TRČKA: Pro šéfy by měla být zásadní jistota, že mají lidi na správných místech


Přibližně před dvěma lety jsme pomáhali ve společnosti Emco najít toho správného člověka na pozici finančního ředitele. To, že je produktivní, má dobrou motivaci a skvělý osobnostní potenciál tehdy ještě dovršil tím, že byl ochotný dělat telefonický pohovor o víkendu v sedm ráno. Mezi 180 kandidáty jsme vybrali Tomáše Trčku a sami sobě teď gratulujeme. Tento skromný profík je dnes totiž pro společnost Emco důležitým pevným bodem.

celý článek

Najděte správného obchodníka a nespoléhejte přitom na štěstí


Někdy se u klientů setkávám s tím, že je pro ně těžké najít skutečně dobrého obchodníka. Jeho prací je „prodávat“ se a takto k tomu často přistupuje i při samotném pohovoru. Proto může být těžší rozklíčovat, zda dotyčný bude pro firmu přínosem a opravdu bude přinášet nové obchody.

celý článek

Nejdražší chyby při reorganizaci firmy


Současná situace donutila spoustu firem zamyslet se nad tím, zda lze dělat věci lépe a efektivněji v menším počtu zaměstnanců. Některé jsou třeba donuceny propouštět, aby se udržel chod společnosti. Vždy když přichází čas reorganizace či restrukturalizace, vyvstává otázka: Koho si v týmu nechat?

celý článek

KATEŘINA GRYGOVÁ: Zaměstnanci jsou jako moje děti. Snažím se zjistit, co by je naplňovalo


Pokud chcete mít úspěšnou firmu, musíte mít ty správné lidi. To Vám opakujeme pořád dokola. Poznat, kdo je jaký a kdo se hodí na jakou pozici, je ale často nelehký úkol. Výrazně Vám v tom může pomoci personální audit, díky kterému své lidi opravdu poznáte. Objevit potenciál svých zaměstnanců se rozhodla i Kateřina Grygová, jednatelka ve společnosti BENKO KLIMA s.r.o., která měla jasný cíl – zjistit, jak své zaměstnance dále posunout.

celý článek