Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery

V poslední době se setkávám u svých klientů s touto situací: Máme nedostatek kandidátů téměř na všech pozicích. Nevíme, kde už hledat, tak vyšleme našeho personalistu (nebo člověka, který částečně zastává tento post) na školení, aby zlepšil své dovednosti a přivedl do firmy nové lidi.


Na tomto postoji samozřejmě není nic špatného. Je dobré dělat změny a jiné kroky, pokud staré metody již nefungují. Na co však následně narážíme, je to, že ne na všech vedoucích postech jsou kompetentní pracovníci, kteří se svým podřízeným náležitě věnují a neustále je posouvají kupředu. Možná jste i zažili situaci, kdy jste povýšili nejlepšího obchodníka do role šéfa, ale pod jeho rukama se začal tým „bortit“. Ne každý odborník a profesionál může být šéfem. Každý člověk je jedinečný jako otisk prstu, a nemůžeme se všichni hodit na jakoukoliv pozici.

Pokud máte na vedoucích pozicích nekompetentní pracovníky, ohrožujete celou firmu. Protože jsou to hlavně a právě vedoucí, kteří ovlivňují to, zda ve vašem týmu zůstanou již přijatí pracovníci, budou spokojeni a díky tomu budou šířit dobré jméno vaší firmy, které vám následně přivede nové a stejně naladěné pracovníky.

Performia- ruce

Vše na bedra personalistů?

V současné době se veškerá zodpovědnost za nábor klade na bedra personalistů, ale ten kdo skutečně ovlivňuje náladu v týmu, je právě manažer. Personalista může odvést skvělou práci a v této nelehké době najít skutečně výkonného pracovníka. Ale k čemu to je, když následně tento pracovník odchází ve zkušební době, protože se mu vedoucí dostatečně nevěnuje a v týmu vládně špatná atmosféra? Krásně tuto situaci vystihuje citát J. Ridderstralea: „Většina lidí neopouští společnosti, ale manažery.“

Jaké jsou tedy základní předpoklady úspěšného vedoucího pracovníka?

  • Je to výkonný člověk, který věnuje veškerou svou pozornost dokončování věcí. Ví velmi dobře, co je výsledkem jeho práce a co je výsledkem práce jeho podřízených. Díky tomu je může směrovat k dosažení hodnotných výsledků.
  • Je to „srdcař“, kterému daná práce musí dávat smysl a bavit ho. Také je ztotožněn s firmou a s tím, co vaše společnost pro klienty dělá. Rozhodně pro něj na prvním místě nejsou peníze a dalšího osobní výhody (např. auto k soukromému užívání), jakmile totiž přijmete na pozici vedoucího takového člověka, bude snižovat motivaci stávajících zaměstnanců, kteří přestávají pracovat a po nějaké době odchází.
  • Dokáže od svých lidí zajistit úplně vykonanou práci. Rozhodně se nespokojí s částečně splněným úkolem a nedokončenou práci od svých podřízených nepřijímá. Tím ukazuje standard společnosti a to, co se od lidí očekává. Udržuje tak vysokou morálku svého týmu.
  • Přistupuje k lidem individuálně a nemá tendence ostatní posuzovat ze svého hlediska. Ví, že kolik je na světě lidí, tolik existuje řešení jednoho problému. Nemá v hlavě, že jen to jeho řešení je to správné řešení a respektuje názory druhých lidí. Tím zvyšuje kreativnost a schopnost svých podřízených nacházet řešení.
  • Určuje svým podřízeným pouze cíle a dává jim prostor, aby k němu došli sami svou cestou. Tím zvyšuje jejich zodpovědnost a samostatnost za svěřené oblasti.
Performia- vetsina lidi neopousti společnosti, ale manažery

Přeji šťastnou ruku při budování vašich týmů!

Zdroj fotografií: Thinkstock

Chcete si vybudovat skvělý tým ve vaší firmě ?
 

Přijďte se zorientovat v oblasti náboru a hodnocení zaměstnanců na našem klíčovém
semináři Jak vytvořit a udržet skvělý tým. 


O autorovi článku

Hana Slačálková

Hanka si personalistiku oblíbila od prvního okamžiku a velmi rychle se stala opravdovým odborníkem na tuto oblast. Její nováčkovské nadšení se jí neztratilo a neustále se s ním vrhá do nové práce. Nejčastěji přednáší o výběru a hodnocení zaměstnanců. Vidět ji přednášet je opravdový koncert někoho, kdo to miluje a zároveň se s účastníky seminářů moc "nemazlí", když ví, že jim to pomůže. K tomu navíc pomáhá firmám v Praze a okolí vybrat ty pravé nebo nastavit fungující personální oddělení.

Vzít či nevzít? Aneb co s již vybraným kandidátem?


Přestože ještě před pár týdny jsme měli jasno ohledně budoucnosti, dnes je vše jinak a vy jste se možná dostali do situace, kdy nevíte, jestli nového zaměstnance přijmout. Musíte zvážit nové faktory a různé otázky, které dosud nebyly aktuální. Co s tím?

celý článek

Klepat se doma strachy, nebo se stát hrdinou? Jak to vidí jedna šéfka


Nechci šířit paniku, nechci nadávat na vládu a ani se nechci doma klepat strachy. Chci se k věcem postavit čelem a udělat to nejlepší pro co nejvíce lidí. Toto jsou tipy od jedné šéfky, která nerada poslouchá televizní zprávy, dělá to, co jí dává smysl, a nestahuje gatě ještě před brodem.

celý článek

Máte rozjeté "výběrko"? Pokračujte online


„Zrušili jsme pohovory, protože se s kandidáty vzhledem k situaci nemůžeme potkat,“ říká mi do telefonu klientka, když jsem se jí ptala, jak se jim nyní daří. Trochu mě to zaskočilo a nedovedla jsem si představit, že bych udělala to samé.

celý článek

Když naloďování nefunguje


Určitě to znáte. Máte konečně vybráno a kandidát se vám podpisem pracovní smlouvy dostává do fáze zaškolování (dnes často pojmenovávané jako onboarding – tedy jakési naloďování). Protože nováček si na sebe na začátku ještě úplně nevydělává, snažíte se tuto „dobu zaškolovací“ co nejvíce zkrátit. Postupně ale zjišťujete, že to na nováčka nějak nefunguje. Kde se stala chyba?

celý článek